Bestuurslid Ineke Verwijs
“Waar ze echt een stap verder in gaan, is de ondersteuning aan onze vrijwilligers”
“Onze IT-omgeving was verouderd en toen onze IT-leverancier ermee stopte, zochten we een andere partner. We werken met vrijwilligers die allemaal op hun eigen manier en met hun eigen middelen e-mailden en bestanden bewaarden en dat bracht de veiligheid en continuïteit in gevaar. Hoewel we eigenlijk een lokale leverancier zochten, zijn we toch met Laurens & Nivard in zee gegaan. Daar hebben we geen spijt van, want vanaf het begin verloopt de samenwerking heel soepel.”
Uitdagingen
“Laurens & Nivard richtte voor ons een goed beveiligde IT-omgeving van Microsoft 365 in, met e-mail en SharePoint om bestanden op te slaan en te delen. Ik moet eerlijk zeggen dat we ze best voor wat uitdagingen hebben geplaatst. De ene vrijwilliger werkt met een iPhone, de andere met een smartphone van Samsung, en naast Windows laptops en Macbooks zijn er ook desktops in gebruik. Iedereen moest zich de nieuwe IT-omgeving eigen maken. Daar komt bij dat niet alle vrijwilligers digitaal even vaardig zijn. Dat is voor Laurens & Nivard geen enkel probleem. Vrijwilligers die even niet meer weten hoe iets werkt, worden altijd met veel geduld en respect door de servicedesk te woord gestaan.”
Goede afspraken
“We maakten van tevoren goede afspraken over uren en kosten en ze hebben zelfs hun tarief aangepast omdat de Voedselbank afhankelijk is van donaties. Ook denken ze goed met ons mee; de eerste tien Microsoft-licenties zijn bijvoorbeeld gratis voor een non-profit organisatie en Laurens & Nivard heeft dat goed voor ons geregeld. Waar ze echt een stap verder in gaan, is de ondersteuning. Twee medewerkers van de servicedesk kwamen speciaal naar Nieuwegein om aan onze vrijwilligers uit te leggen hoe alles werkt. En als het nodig is, nemen ze op afstand iemands computer over om advies te geven of diegene verder te helpen. We zijn nu helemaal up-to-date en iedereen is blij.”